Call me Barbara

Hola companys i companyes terrícoles, som el grup d’Astrofísica.

Ens sap molt greu comunicar que, després d’un parell de dies intensos de classes teòriques i treball de camp, hem determinat que la terra és plana. Ha estat una sorpresa per a tots i ens ha deixat perplexes, però tot i així continuarem investigant sobre el tema i us anirem comunicant els nostres avenços en el camp. Algunes de les preguntes més importants per respondre ara mateix són:

- Existeixen dinosaures sota l’escorça plana de la terra?

- Ens menteix el govern i no vam anar a la lluna, i en realitat són reptilians?

Ara més seriosament, aquests dos últims dies hem après molt sobre com treballar i recopilar imatges amb telescopis per poder observar fenòmens còsmics de gran magnitud. L’escala a la que hem estat treballant ens fa sentir com papallones en mans dels de biodiversitat. Aquesta matinada hem tingut una cita amb un dels asteroides més sol·licitats de l’univers local, Barbara (li hem fet una sessió de fotos i ja li estem muntant un compte d’Instagram i Tinder). A part de la Barbara, hem observat un altre asteroide anomenat Palisana i una galàxia espiral barrada anomenada M101 (aka “el Molinet”).

Els nostres companys de “mirant al cel”, grans intrèpids que es dediquen a observar els nostres boscos i investigar els efectes del canvi climàtic, avui s’han centrat en el treball a l’aula: han treballat i llegit articles científics, aprenent a resumir-los i exposar-los. També  han après i tractat el canvi climàtic i les pertorbacions als boscos com plagues o incendis. Esperem que en les properes setmanes ens expliquin més detingudament les seves investigacions.

I dels boscos passem al laboratori, en concret, a la fotosíntesi artificial. Els nostres companys fotosintètics avui han fet classes teòriques que els han ajudat a la tarda per fer un experiment que ha consistit en  comprovar l'eficiència de la fotosíntesi. D’altra banda, han preparat l’experiment que realitzaran demà sobre l'eficiència que tenen els semiconductors amb el mateix procés d’absorció de fotons. Fotosintètics, no us altereu massa per la radiació solar i torneu a l’estat basal.

El grup de l’evolució ha anat treballant per preparar una PCR (fotocopiadora de DNA) per tal de poder preparar les mostres per ser seqüenciades posteriorment. Després han fet el procediment de comprovació d’aquesta a través d’un muntatge d’electroforesi i un espectrofotòmetre al laboratori.

Els companys de biologia molecular han aprofitat les classes del matí per fer una pràctica que consistia en inserir un gen fluorescent d’una medusa en diversos bacteris i deixar-lo cultivar en una càpsula de petri (demà sabrem si ho han fet bé o no). Durant la tarda han aprofundit en el món de les impressores 3D i en dels aminoàcids, fent-ne una representació amb peces 3D. Segur que ens sorprendran!

Abans d’embarcar un dia més en un viatge de molts anys llum, ens acomiadem de vosaltres temporalment. Quan ens deixin tornar a remenar pel blog ja us explicarem com evolucionen els nostres descobriments. Fins la pròxima!

A continuació en ordre descendent podeu veure la galàxia M101, i els asteroides Barbara i Palisana.