Fase 3 | Les Estades de Recerca Internacional

DATES: Juny - Juliol - Agost

LLOC: En funció de l’estada

En aquesta etapa els estudiants hauran de buscar pel seu compte un projecte de recerca a desenvolupar durant l’estiu de 2n de Batxillerat, ja sigui en un centre d’investigació o en un programa de ciència. L’objectiu d’aquesta fase és que siguin els propis estudiants qui busquin un projecte de recerca en el qual treballar que s’ajusti a les seves preferències i interessos científics. Tot i que el propòsit d’aquesta fase és que els estudiants busquin oportunitats de recerca a nivell internacional, també s’admetrà la possibilitat de realitzar una estada local en un centre o institució on l’estudiant hi tingui un interés en particular.

Com a última opció, el Programa Joves i Ciència oferirà als estudiants un nombre de places reservades limitades per participar en un programa internacional de ciència o incorporar-se en un equip d’investigació d’un centre de recerca internacional durant aquesta fase; així com la possibilitat de sol·licitar plaça i entrar en el procés de selecció d’alguns programes internacionals de ciència recomanats per la Fundació, però on el Programa Joves i Ciència no hi té places reservades.

MODALITATS D'ESTADA

• Cerca la teva experiència científica: En aquesta tercera fase, els estudiants tenen l’oportunitat de crear la seva pròpia experiència científica a mida! Per fer-ho, hauran de buscar, pel seu compte, un projecte de recerca que s’ajusti a les seves preferències i interessos en un centre de recerca o en un programa de ciència internacional (o local).
  • Programes internacionals de ciència (amb i sense places reservades): D’una banda, el Programa Joves i Ciència ofereix places limitades per participar en un programa internacional de ciència o incorporar-se en un equip d’investigació d’un centre de recerca internacional. D’altra banda, els estudiants podran fer la sol·licitud per participar i entrar en el procés de selecció d’alguns programes internacionals de ciència recomanats per la Fundació, on el Programa Joves i Ciència no hi té places reservades.

A l’apartat Memòries es poden trobar les experiències dels estudiants participants d’aquesta fase des de l’estiu 2014.